3. apr. 2012

THIS MORNING

Smerten brænder i min hals og skriger på vand. Blodet pumper i hele min krop og varmen har sit centralpunkt ét sted. Mit hoved. Det dunker ubarmhjertigt og heftigt. Lad det stoppe. Jeg prøver at åbne øjnene, men de er som limet. Blindheden forvirrer mig, og jeg tumler rastløs rundt i sengen. Jeg hopper og danser, da hosten ikke længere kan holdes tilbage. Med knaphed kan jeg skue verden med mit ene øje. Jeg forstår, at jeg må lide af det man kalder øjenbetændelse. Lad det stoppe. Jeg får sat mig op og svimmelheden overmander mig. Trods min blindhed snurrer rummet og kvalmen vælder op i min ømme krop. Nu opdager jeg grunden til den forfærdelige hovedpine – nakkesmerter. Den ondeste knude har samlet sig ved min højre skulder, og det er smerteligt at holde sig oppe. Tårerne springer frem fra sit skjul, og jeg bryder ud i vild gråd. Jeg tager mig til panden og bander af smerten. Aldrig har jeg grædt så vildt og ustyrligt. Smerten tager til, og gråd hjælper intet. Jeg hyperventilerer nu. Ved hjælp af den ufrivillige vandladning kaldet tårer får jeg synet tilbage og bliver nu for alvor ramt af svimmelhed. Jeg er tom i maven og mit svælg råber stadigvæk på vand. Efter endeløs jamren får jeg endelig kontrol over mig selv igen, og gråden stopper. Jeg ligger nu i sengen med den mærkeligste følelse i højre side af mit hoved. Det… dunker. Det gør ondt. Lad det stoppe. 

Husk spørgerunden!

2 kommentarer:

  1. jeg havde præcis det samme igår! dog var det ikke øjenbetændelse, men en slem omgang feber...

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det kan ikke have været for rart..!

      Slet

Jeg er super glad for, at du tager dig tid til at dele din mening. Tak!